Att vara medlem i Hedvig Eleonora Moderatförening är en mycket trevlig upplevelse!

Jag vill här beskriva hur jag upplever mitt medlemskap i föreningen.

Vi har möten ungefär en gång i månaden då vi (för det mesta) träffas hemma hos någon av styrelsemedlemmarna. Där fikar vi och går igenom förra protokollet samt går igenom de punkter som vi ska. Där planerar  vi också kommande event, kampanjer och blir uppdaterade på vad som har skett i Stadsdelsnämnden, Företagarrådet, Moderata Kvinnor mm. Bra stämning har vi haft varje gång!

Men de här mötena är bara en del av vad engagemanget innebär. Många är de nya trevliga människor som man lär känna när man kampanjar. För att inte tala om alla möten med väljare och deras åsikter som man får ta del av!

Alla åldrar är representerade i föreningen.

Som medlem blir man också inbjuden på alla möjliga  intressanta föredrag och roliga event.

Det ges också en inblick i hur politik fungerar. Har man ett intresse av samhällsfrågor och vill engagera sig i utformandet av sitt närområde erbjuder medlemskapet en insyn i vad som händer. Och kanske en chans att få vara med och påverka efter ett tag.

Jag gick med för att jag ville få chansen att vara med och påverka. Man kanske inte kan påverka i det stora, men om man inte försöker har man inte gjort något alls.  Därför kan jag varmt rekommendera alla att gå med i Moderaterna och kanske ta del av alla de positiva upplevelser som jag har fått under de här åren som jag fått vara delaktig.

Ta kontakt med Hedvig Eleonora Moderatförening om Du vill veta mer. Hoppas vi ses!
Anne-Christine Carlberg Styrelseledamot Hedvig Eleonora Moderatförening