Ostermalm__0007
Foto: Peter Dannered

Caroline Wallensten, ordf.

• Har tidigare bl.a. jobbat på Moderaternas förbundskansli i Sthlm och på Finansdepartementet under Anders Borg och Peter Normans ledning.  Jobbar som förtroendevald med äldrefrågor i landstinget, bl.a. som vice ordf. i programberedningen äldre och multisjuka samt ledamot i Äldrecentrum. Privat delas tiden mellan studier i statistik, småbarn och fotografering.

E-post: Caroline.wallensten@moderat.se Mobil: 073-434 03 44

Bodil Siden, vice ordf. och vice valledare

• Ledamot Östermalms stadsdelsnämnd, ersättare i utbildningsnämnden. Arbetar med kommunikation på Livsmedelsföretagen och driver podcasten ” Den Svenska Drömmen”

Ledamöter:

Marie Schött, kassör

• Marie har ett långvarigt engagemang i föreningen och styrelsen. Jobbar inom Svenska kyrkan.  Ersättare i Östermalms stadsdelsnämnd.

Staffan Erfors, medlemsansvarig

• Staffan Erfors är 50 år och bosatt på Östermalm sedan mitten av 90-talet. Staffan är civilekonom med examen från Handelshögskolan i Göteborg och han är major i arméns reservkår. Han har varit verksam som journalist i närmare tjugo år och har bland annat varit programchef på TV3, chefredaktör för Kvällsposten i Malmö i sex år samt New York-korrespondent för Expressen. Staffan har även arbetat som mediestrateg på Moderaternas kansli i Stockholms stad och län. För närvarande driver Staffan egen verksamhet med medierådgivning och krishantering.

Henrika Skott, valledare

• Har tidigare varit moderat ledamot i stadsdelsnämnden på Södermalm och vice ordförande för Hammarby Sjöstads Moderaterna. Jobbar till vardags med kundrelationer hos en kapitalförvaltare och fritiden spenderas helst ute i naturen. Ser fram emot att jobba för en valseger 2018 tillsammans med er.

Sven Sjölinder, sekreterare

• Moderatmedlem sedan 2008, Systemingenjör på Ericsson, ålder 64

E-post: sven.sjoelinder@swipnet.se, Mobil 070-559 24 87

Johan Ekwall, utbildningsledare

• Johan Ekwall arbetar sedan mer än 20 år tillbaka på Nordea, de senaste åren med strategi och verksamhetsutveckling. Dessförinnan arbetade Johan på Veckans affärer i fem år. Han har speciellt intresse av utbildnings- och företagsfrågorna.

Felix Andersson, MUF-representant och webb-ansvarig

• Studerar ekonomi och statsvetenskap på Stockholms Universitet och jobbar vid sidan av studierna på Stockholmsbörsen. Är även förtroendevald i landstinget inom hälso- och sjukvårdsfrågor. Felix är även engagerad i MUF där han sitter i distriktsstyrelsen i Stockholm.

E-post: felix.andersson@moderat.se, Mobil 073-787 69 39

Cornilla von Plomgren, adjungerad och driver Hållbara Moderater

• Cornilla von Plomgren som har lång erfarenhet från olika ledande befattningar inom näringslivet, arbetar idag med företagssamarbeten på en internationell NGO. Engagemanget för hållbar utveckling och valfrihet har funnits hela livet. Sedan en tid är hon aktiv på Hållbara Moderater på Facebook.